9,3 voor de algemene beoordeling van Diëtistenpraktijk Renske!

Vandaag ontving ik van QDNA het certificaat van de PREM van 2022. De algemene beoordeling ten aanzien van mijn praktijk (het klanttevredenheidsonderzoek is ingevuld door 8 cliënten) over 2022 is gemiddeld een 9,3! Vertrouwen op mezelf, afgaan op mijn gevoel en een flinke dosis enthousiasme & doorzettingsvermogen worden beloond, hoe fijn is dat!

In mei 2022 heb ik de sprong in het diepe gewaagd. Dit was voor mij, bekend als control freak, toch wel het toppunt van loslaten en zien wat er gebeurt…

Alle financiële zekerheden vielen weg, terwijl de hypotheek en andere vaste lasten wel betaald moesten worden, en we wisten dat mijn man deze kosten alleen niet kon dragen. Daarbij hebben we een gezin met jonge kinderen, dus het is al met al best een behoorlijke verantwoordelijkheid.

Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat ik vanaf het begin dat ik deze beslissing genomen heb, een rotsvast vertrouwen had dat het wel goed zou komen. Een bepaald basisvertrouwen dat ik voorheen niet had. Of dit komt door mijn burn-out en de therapieën die ik hiervoor gevolgd heb (in 2020/2021 en daarvoor ook al) en inzichten die ik opgedaan heb, door mijn levenservaring of door het moederschap, wie zal het zeggen? Het zal waarschijnlijk een combinatie van alles zijn. Daarbij ben ik gezegend met een handige man die de garage kon ombouwen tot praktijkruimte en hadden we de afgelopen jaren een mooie spaarrekening opgebouwd waardoor ik geen lening hoefde af te sluiten. De randvoorwaarden waren dus goed.

Inmiddels ben ik alweer 9 maanden onderweg met mijn praktijk en ik heb geen seconde spijt gehad. Ik heb voor mezelf duidelijk wat ik leuk vind, waar ik voldoening uit haal en maak keuzes op professioneel gebied die bij me passen. Steeds meer mensen weten de weg naar mijn praktijk te vinden en financieel gaat het ook zeker de goede kant op (dit is ook niet onbelangrijk). Ik vind het heel leuk om te zien dat de mensen die op eigen initiatief bij me aankloppen ook de mensen zijn waarmee ik een goede klik en veel overeenkomsten heb. Het principe dat je de juiste mensen aantrekt als ze een goed beeld hebben van jou als persoon en wat je te bieden hebt, klopt dus als een bus!

Dat is dan ook meteen het bruggetje dat ik kan maken naar het klanttevredenheidsonderzoek. Blijkbaar straal ik uit wat ik belangrijk vind en weet ik (over het algemeen, zie mijn post “Een slechte beoordeling, hoe ga jij hiermee om?” ;)) kennis, inzichten en vaardigheden goed over te brengen. Superfijn, dit geeft me nog extra vertrouwen door te gaan op de weg die ik ingeslagen ben!

Verstuur

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Yes! Vanaf nu ontvang je de nieuwsbrief in je mailbox.